ニコール・キッドマンの後ろに付いているのはルパート・マードック? 9

前回の続きです。

lennykravitzx.hatenablog.com

 

 

こちらのアイリッシュ・タイムズの記事(1997年)にも、かなり興味深いことが書いてありました。 

www.irishtimes.com 

 

NICOLE Kidman wants to talk about her pushiness. Her alleged pushiness, that is. Recent articles have suggested she as good as bullied fellow Australian Jane Campion into giving her the plum part of Isabel Archer in Portrait Of A La Back in 1995, the press suggested she goaded director Gus Van Sant into casting her as the career-vaulting weatherwoman Suzanne Stone in To Die For.

 

Actually, Kidman tells me, "I was kind of shy to call Jane. Not until I heard that she was interested in me for the role did I ever have the guts to call her. You go after roles to a certain extent, but that gets misrepresented."

 

Kidman is no stranger to the rumour mill. Rarely can there have been more stories circulating about one actor. It has been alleged that her marriage to Tom Cruise is a means of promoting her career.

 

Of course, there is the story that the marriage was set up by the Scientologists - both Kidman and Cruise are keen followers of L Ron Hubbard's creed.

 

冒頭からいきなり、「ニコール・キッドマンは、自分が強引だと噂されていることについて説明したがっている。“ある貴婦人の肖像”(1996年)のイザベル・アーチャー役を自分に与えるよう、ジェーン・カンピオン監督をいじめたも同然だったと最近の記事が示唆しているし、ガス・ヴァン・サント監督に、自分を“誘う女”(1995年)のズザンヌ・ストーン役にキャステングするように迫ったとプレスが示唆している」というようなことが書いてあるんですよ……。

性悪ニコールはそのことについて、「ジェーンに直接電話をする勇気が無かったからだ」と言い訳していますが、カンピオン監督に圧力がかかっていたと、業界内で噂になっていたんでしょうね……。

 

それから、性悪ニコールがトム・クルーズと結婚したのはキャリアの為だったという噂がずっとあったとか、2人の結婚はサイエントロジーのお膳立てだったという説もある、みたいなことも書いてあります。 

 

 

Fifteen years ago in Australia, Campion cast a 14-year-old Kidman for a lead in her student short, A Girl's Own Story. But Kidman's headmistress forced her to decline so she could study for exams. Campion sent Kidman a note asking her to "protect her talent," and talked about using her in "a classic role" in the future. Later, the part of the relatively normal sister in Sweetie came up. Campion bypassed Kidman, who found the snub "devastating".

 

A Girl's Own Story explores emergent female sexuality (two teenage girls draw a man's penis and practise heterosexual love-making), a leitmotif in Campion's work. Kidman says this is also a subject close to her own heart: "Jane wanted to boldly explore repressed sexuality in Portrait." One of the film's strongest scenes is a masturbatory fantasy in which a nearly faint Isabel imagines herself making love to all three of her suitors at the same moment.

 

Kidman says her relationship with Campion was often fraught. "I think Jane disliked me, or there was a sort of frustration with me at the beginning. I was overawed, and a director of that stature doesn't want to be put on a pedestal. After we went through a whole audition process, and she told me she didn't know if she wanted me to do the role, I got angry. I got upset, too," Jane said, `I really made a mistake; you're going to have to audition'. I admired her for being so blatant about it. I suppose that's when we knew we could work together." 

 

Campion says: "I told Nicole she had to earn the role. Originally, I had said yes, then I got cold feet. I couldn't go into two years of work with an actress I wasn't sure was the right person. She was devastated. She was a little bit in awe of me before then, and then she just thought I was disgusting, completely despicable. And she just got very straight. Nicole's quite shy, but when she's angry she's very direct. I was going, `This is really good, the way you're talking to me now.' This put us on a strong footing."

 

THE bumpy course paid off. "I came out of this film feeling an enormous rapport and friendship with Jane that will last for the rest of our lives," says Kidman. "We hang out together all the time."

 

それから、性悪ニコールが14才の時、カンピオン監督が学生時代に作った短編映画、“彼女の時間割”(1984年)の主役のオファーが来ていたんですが、当時のニコールには性的なシーンなどを演じる勇気が無かった為、学校のテストを理由に断っていたんだそうです(カンピオン監督が脅されているのはあきらかだし、オファーがあったのが本当なのかどうか解りませんが)。  

そういうこともあり、最初はジェーンに嫌われているのではないかと思っていたと。そして、オーディションの後、ジェーンに「この役をあなたにやって欲しいかどうか解らなかった」と言われて腹が立った、とか何とか言っているんですが、要するに、「私はちゃんとオーディションを受けました(関係者を脅して役を得たわけではありません)」と、話をすり替えようとしているんですよ……。

カンピオン監督の方も、「最初はイエスと言ったけど、その後怖気づいた。ふさわしいと確信が持てない女優と2年間も一緒に仕事はできないから」というようなことを言っているんですよね。「ニコールは恥ずかしがり屋だけど、怒るとストレートに物を言う」と言っているのも怖いです……。

性悪ニコールは、「色々あったけど、ジェーンとは親友になった」みたいなことを言っているんですが、信じられないですよね……。

 

 

Kidman talks about another project she recently completed, the action movie Peacemaker which will be the first film released by Steven Spielberg's Dream Works studio. She plays a nuclear physicist opposite George Clooney's special-forces officer, and says it was important for her to be directed by a woman (first-time director Mimi Leder) who treated her character as a female using her brain rather than "as a man, carrying guns and sort of carrying on".

 

Campion recently gave a US magazine a different slant on Kidman's Peacemaker experience. "I don't think she had a fabulous time. To me it looks like something an agent would advise you to do to keep your options open." Kidman, however, insists: "I make all my own choices."

 

カンピオン監督が、性悪ニコールがジョージ・クルーニーと共演した“ピースメーカー”(1997年)を批判した話も書かれています……。

 

 

 

カンピオン監督は、性悪ニコールとマードック一味に、「イザベル・アーチャー役をやらせろと脅したことをバラされた」と、逆恨みされてしまったのはあきらかですよね。“イン・ザ・カット”(2003年)の映画化権を買ったのも、嫌がらせだったのかもしれません。いざとなったら、監督を交代させることも考えていたんでしょうね。

でも、“アイズ・ワイド・シャット”の撮影が長引いたせいで“イン・ザ・カット”の制作に入ることができないでいるうちに、トムと離婚することになって状況が変わり、それを利用して目障りなカンピオン監督とメグ・ライアンを一緒に葬り去ろうという方向に転換したのではないかと私は疑っています。

カンピオン監督の思い通りに映画を撮らせないように邪魔をし、メグには「ロマコメしかできない俳優」というレッテルを貼り付け、それでオファーが来なくなったように見せかけて干したのではないかと。

性悪ニコールが“イン・ザ・カット”のフラニー役を降りた理由は、表向きには「トムと離婚したばかりで、子供達と一緒に過ごす時間が必要だから」ということになっているようですが、実際のところは、子供達には嫌われていたし、この年は3本の映画に出演していたわけで、それが本当の理由だとは思えないですよね。

 

 

 

こちらのインディペンデントの記事は日付が2013年になっているんですが、おそらくタイプミスで、2003年の記事だと思われます。

www.independent.co.uk

 

Surely that's not what she thinks her heroines should do: put up and shut up? "Not necessarily," she counters, sharper now. "I feel profoundly sympathetic for most of my heroines and their situations.

 

"Look at Portrait Of A Lady," she continues. "It's really sad, because it's about the getting of wisdom, and it hurts and that's real. The romantic myth - it's like 'Enough, please!' - it's hurting everybody. Come on - we all know that relationships are hard, really hard, and that lots of people fail at them."

 

No wonder then that In The Cut proved too raw for Campion's original lead actress, Nicole Kidman, who pulled out of the film during her break-up with Tom Cruise.

 

"I could see how it might have been good for Nicole to work on a story she could really throw herself into - especially to complete a project she had started," suggests Campion. "But I also could see how it might be too hard because it was too close or too strong. You have to feel compassionate towards someone who's going through such a major change in public."

 

Not that Ryan didn't have her own very public split with Dennis Quaid and affair with Russell Crowe to contend with. "Meg was a year or so ahead of Nicole," shrugs Campion. "I guess you would have to say that for both women the romantic ideals are pretty much well and truly shattered even though they were icons for the rest of us in that regard."

 

カンピオン監督は、最初に主役を演じる予定だった性悪ニコールがトムと離婚したことに触れ、「メグはニコールの1年先を行っていた」「2人の女性のロマンチックなイメージは粉々になってしまった」と言っているんですが、おそらく、この後性悪ニコールが、トムとの結婚以上のロマンチックなイメージ作りにここまで成功するとは考えてもいなかったのではないかと思います……。

 

 

 

インタビューのビデオもあったので、貼っておきますね。

www.sbs.com.au

charlierose.com

  

www.cinematoday.jp

 

 

 

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